پوشش های بیمه شخص ثالث


دو مورد کلی وجود دارد که این پوشش‌ها را شامل می‌شود: یکی خسارات جانی است و دیگری خسارات مالی!

  • خسارات جانی:
  • مهمترین مورد از پوشش های بیمه شخص ثالث که در سال ۹۹ سقف تعهد شرکت‌های بیمه برای جبران خسارات جانی ۴۴۰ میلیون تومان است و مساوی با دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام می‌باشد. بیمه مرکزی هر سال طبق چنین چیزی این عدد را تعیین می‌کند و نصف این عدد می‌شود سقف تعهد یک شرکت برای جبران خسارات مالی! البته به صورت معمول این‌طور است. بعضی شرکت‌ها کمتر از این مقدار را به عنوان سقف تعهد خسارت مالی تعیین می‌کنند.

 

  • خسارات مالی:
  • اگر در حادثه آسیبی به اموال کسی برسد، بیمه شخص ثالث خسارتش را پرداخت می‌کند که حداقل آن ۱۱ میلیون تومان بوده و حداکثرش ۲۲۰ میلیون تومان می‌باشد. ۱۱ میلیونی که گفتیم را بیمه مرکزی مشخص می‌کند و سپس به شرکت‌های بیمه اعلام می‌نماید. این عدد هر سال تغییر می‌کند.

 

چرا باید پوشش بیمه شخص ثالث خود را افزایش دهیم؟

استاندارد پایین خودرو‌های داخلی، عدم رسیدگی به وضعیت خیابان‌ها و جاده‌ها و افزایش روز‌شمار تعداد خودرو‌هایی

که در خیابان‌ها تردد می‌کنند، سبب افزایش فزاینده آمار تصادفات شهری و جاده‌ای شده است.

از سوی دیگر، با افزایش سرسام‌آور قیمت ارز، قیمت خودرو‌های خارجی و لوازم یدکی آن‌ها بیش از پیش بالا رفته

و حداقل پوشش بیمه شخص ثالث ممکن است به اندازه قیمت آینه بغل یک خودروی گران‌قیمت خارجی هم نباشد.

پس اگر شما خدایی نکرده با خودروی گران‌قیمتی تصادف کنید و میزان خسارت بیش از حداقل تعهد بیمه ثالث

یعنی 11 میلیون تومان باشد، باید باقیمانده خسارت را شخصاً بپردازید

و بیمه هیچ تعهدی در قبال پرداخت مبلغ مازاد ندارد و این مسئله می‌تواند شما را با بحران مالی جدی مواجه ‌کند.


چاپ   ایمیل

درباره ما ( نمایندگی بیمه ایران حسینی کد:۵٣۶۴ )

کارشناس ، مشاوره و صدور انواع بیمه نامه
 

۶۶٧٩٨١٨۴ - ۶۶٧٨٢٣١۶ - ۰٩١٢٣۵٨٨١٧۵


نمایندگی بیمه ایران – کد ۵٣۶۴ (حسینی) يكى از نمایندگان درجه یک و فعال شرکت بیمه ایران است که از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را در رشته های بیمه مسئولیت، مهندسی، باربری، مسافرتی، حوادث، آتش سوزی، اتومبیل، عمر و سرمایه گذاری آغاز نموده است. و در حال حاضر کلیه خدمات بیمه ای و به همراه ارائه خدمات مشاوره بیمه ای را به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی نیازمند خدمات بیمه ای،ارائه می دهد.
این نمایندگی در تلاش است خدمات خود را با استفاده از فناوری های مدرن مورد استفاده در بیمه و نیز به شکل مورد نظر مشتریان ارائه کند. این نمایندگی از نیروهای متخصص و توانمندی استفاده می کند و مردم داری و مشتری مداری را به عنوان فلسفه های اصلی کار خود برگزیده است.