راهنمای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث بازدید: 2381

 خسارت های مالی بیمه شخص ثالث

1- خسارت های مالی بدون کروکی : 

 

در چه شرایطی خسارت مالی بیمه شخص ثالث بدون کروکی پلیس پرداخت میشود ؟

 

بعد از تصادف منجر به خسارت مالی چه باید کرد ؟

 

مدارک لازم برای دریافت خسارت بدون کروکی در بیمه شخص ثالث چیست ؟

دانلود راهنمای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث (مالی بدون کروکی)

                 

2- خسارت های مالی با کروکی :  

2-1- خسارت های مالی با کروکی سازشی :

درموارد زیردر صورتیکه خسارت زیاندیده کمتر از سقف تعهد بیمه شخص ثالث مقصر باشد از کروکی سازشی استفاده میشود :

 

 

 2-2- خسارت های مالی با کروکی غیر سازشی :

در موارد زیر از کروکی غیر سازشی استفاده میشود :

  

مراحل دریافت خسارت در مواقعی که کروکی غیر سازشی تنظیم میشود چیست ؟

زیاندیده پس از دریافت کروکی غیر سازشی برای ارزیابی و تعیین میزان خسارت وارد شده به خودرو ( تامین دلیل ) به شورای حل اختلاف محل سکونت مقصر مراجعه میکند و پس از تعیین میزان خسارت چنانچه مقصر حادثه قبول کند که خسارت را شخصا و یا مشترک (بخشی از خسارت توسط بیمه شخص ثالث و الباقی توسط مقصر ) بپردازد آن گاه زیاندیده با تکمیل فرم دادخواست صدور گزارش اصلاحی ، معرفی به شرکت بیمه را از شورای حل اختلاف مطالبه میکند و پس از صدور گزارش اصلاحی با مراجعه به شرکت بیمه مقصر حادثه با رعایت قانون خسارت متناظر بخشی از خسارت که بعهده شرکت بیمه مقصر است را دریافت و الباقی خسارت را ازمقصر دریافت میکند . چنانچه مقصر از پرداخت خسارت الباقی امتناع بورزد زیاندیده میتواند با مراجعه به اجرای احکام نسبت به توقیف اموال وی یا اعمال ماده 3 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی (جلب مقصر حادثه ) اقدام کند .لازم به ذکر است اگر زیاندیده دارای بیمه بدنه باشد میتواند الباقی خسارت را با واگذاری حقوق به شرکت بیمه جهت مراجعه به مقصر و دریافت خسارت از محل بیمه بدنه خود دریافت کند .

اما اگر مقصر حادثه قبول نکرد که مقصر است و برگ قبول تقصیر را امضا نکرد زیاندیده دادخواست مطالبه خسارت تنظیم میکند و پس از صدور رای شورای حل اختلاف مبنی بر محکومیت مقصر حادثه مراحل فوق الذکر را میبایست طی کند .

 

پذیرش و تشکیل پرونده الکترونیکی و پرداخت خسارت آنلاین بیمه شخص ثالث در بیمه ایران

بیمه ایران با هدف کاهش زمان رسیدگی به پرونده های خسارتی و تسریع در پرداخت خسارت های مالی اقدام به راه اندازی سامانه پذیرش الکترونیکی برای اعضای باشگاه مشتریان کرده است . در این طرح مقصرو یا زیاندیده  حادثه با مراجعه به لینک زیر و پس از  ثبت نام در سامانه باشگاه مشتریان اطلاعات  مورد نیاز را ثبت میکند  این اطلاعات شامل اطلاعات مربوط به حادثه از قبیل تاریخ و زمان وقوع حادثه ، مشخصات طرفین حادثه ، بارگزاری مدارک مورد نیاز است . سپس حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری از وقوع حادثه هر دو وسیله نقلیه (در خسارت های بدون کروکی ) و یا زیاندیده به تنهایی (در خسارت های با کروکی ) به یکی از نزدیکترین شعب پرداخت خسارت بیمه ایران در سراسر کشور مراجعه و از طریق میز پیشخوان خدمات الکترونیکی که در شعب بیمه ایران پیش بینی شده با اولویت و سرعت بالا پذیرش میشوند . همچنین چنانچه سقف خسارت وارده به زیاندیده کمتر از سه میلیون تومان باشد از همین طریق و با ارسال عکس از مواضع آسیب دیده و بدون مراجعه به شرکت بیمه خسارت رسیدگی و پرداخت خواهد شد .


مدارک مورد نیاز برای پذیرش الکترونیکی خسارت بیمه شخص ثالث :

بیمه نامه طرفین حادثه
کارت خودرو طرفین حادثه
کارت ملی راننده طرفین حادثه
سند مالکیت خودروی زیاندیده
گواهی نامه رانندگی طرفین حادثه
کروکی یا گزارش مقامات انتظامی و قضایی در صورت لزوم
حضور هر دو وسیله نقلیه مقصر و زیاندیده در موارد بدون کروکی

لینک ورود به باشگاه مشتریان بیمه ایران و پذیرش الکترونیک خسارت بیمه شخص ثالث بیمه ایران 

 

 

مراکز پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث بیمه ایران :

آدرس و شماره تلفن شعب بیمه ایران در سراسر کشور

 

  خسارت های جانی بیمه شخص ثالث

پس از وقوع حادثه منجر به جرح یا فوت چه باید کرد؟ 

 

مدارک لازم برای تشکیل پرونده خسارت های جانی در بیمه شخص ثالث چیست ؟

 

مدارک لازم برای پرداخت خسارت پس از صدور رای دادگاه :

چاپ